REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROJEKCIE
„Podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia uczniów szkół zawodowych z terenu
powiatu puckiego”
Spis treści
Postanowienia ogólne...................................................................................................................2
Definicje i skróty...........................................................................................................................................
Warunki uczestnictwa w projekcie.............................................................................................................2
Dokumenty rekrutacyjne.............................................................................................................................3
Zasady rekrutacji...........................................................................................................................................3
Zasady uczestnictwa w projekcie...............................................................................................................4
Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu.......................................................................................4
Zasady rezygnacji z udziału w projekcie.....................................................................................................4
Zasady monitoringu Uczestniczek/Uczestników Projektu.......................................................................5
Postanowienia końcowe..............................................................................................................................5
§ 1
1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy dokument określa zasady rekrutacji, warunki i kryteria uczestnictwa w projekcie
„Podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia uczniów szkół zawodowych z terenu powiatu
puckiego”
2. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza EFS+, Zakres interwencji: Wsparcie
na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury), Działanie 5.8: Edukacja
ogólna i zawodowa, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP
2021-2027).
3. Projekt jest realizowany przez Powiat Pucki z siedzibą w Pucku, ul. E.Orzeszkowej 5.
4. Okres realizacji projektu: od 30.06.2024 roku do 31.08.2029 roku.
5. Ogólny nadzór nad realizacją Projektu, a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane
w niniejszym Regulaminie, pozostaje w gestii kierownika projektu
§ 2
Definicje i skrót
1) Realizator Projektu –Powiat Pucki.
2) Projekt – projekt Podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia uczniów szkół zawodowych z terenu
powiatu puckiego”
3) PCKZiU w Pucku- Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku
4) PZS Kłanino- Powiatowy Zespół Szkół w Kłaninie
5) K- kobieta
6) M- mężczyzna
§ 3
Warunki uczestnictwa w projekcie
1. Projekt skierowany jest do:
a) ogółem 585 uczniów (230K, 355M): 330 uczniów PZS Kłanino i 255 uczniów PCKZiU w Pucku
kształcących się w zawodach: z PCKZiU w Pucku: technik logistyk 120 uczniów (48K, 72M), technik
mechanik 65 uczniów (1K, 64M), technik informatyk 30 uczniów (1K, 29M), technik programista 40
uczniów (2K, 38M), oraz z PZS Kłanino w zawodach: technik urządzeń i systemów energetyki
odnawialnej 90 uczniów (18K, 72M), technik hotelarstwa 80 uczniów (60K, 20M), technik żywienia i
usług gastronomicznych 70 uczniów (45K, 25M), technik organizacji turystyki 40 uczniów (30K, 10M) i
kucharz 50 uczniów (25K, 25M)
b) 13 nauczycieli zatrudnionych w PCKZiU w Pucku i PZS Kłanino uczących przedmiotów zawodowych w
klasach kształcących się w zawodach objętych wsparciem dla uczniów.
2
2. Rekrutacja prowadzona będzie od września 2024 roku (wyj. wsparcie dla uczniów na kierunku: technik
urządzeń i systemów energetyki odnawialnej- rekrutacja od września 2025 roku) w sposób ciągły aż do
wyczerpania miejsc.
3. Pierwszeństwo w formach wsparcia mają uczniowie:
a) z klas najwyższych aby umożliwić im objęcie wsparciem przez zakończeniem edukacji w szkole
zawodowej.
b) Którzy odbyli staż zawodowy w ramach projektu
c) Dotychczas nie otrzymały wsparcia w formie kursów/szkoleń zawodowych/wyjazdów
d) Minął stosunkowo najdłuższy czas od otrzymania ostatniej formy wsparcia
e) Kolejność zgłoszeń
§ 4
Dokumenty rekrutacyjne
1. Warunkiem zgłoszenia Kandydatki/Kandydata do projektu jest:
a) zapoznanie się z niniejszym regulaminem;
b) podpisanie i złożenie w sekretariacie właściwej szkoły dokumentów rekrutacyjnych:
• Formularza zgłoszeniowego- stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udziału
w projekcie;
• Orzeczenia o niepełnosprawności – w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
• Orzeczenia/opinii o potrzebie kształcenia specjalnego
2. Dokumenty dostępne są na stronie www.powiat.puck.pl, w sekretariatach szkół realizujących projekt
oraz w biurze projektu: Starostwo Powiatowe w Pucku, ul. E. Orzeszkowej 5.
3. Dokumenty można składać osobiście lub listownie lub elektronicznie (opatrzone podpisem
elektronicznym).
§ 5
Zasady rekrutacji
1. Rekrutacja uczestników projektu prowadzona będzie w sposób ciągły w okresie od września 2024 r. do
kwietnia 2029 roku lub do momentu wyczerpania miejsc w projekcie.
2. Proces rekrutacji jest jawny i otwarty, prowadzony z zachowaniem równości szans i niedyskryminacji
oraz równości szans kobiet i mężczyzn niezależnie od rasy lub pochodzenia etnicznego, religii
lub światopoglądu, wieku.
3
3. Za wyłonienie Uczestników Projektu odpowiada Komisja Rekrutacyjna w składzie:
• Dyrektor szkoły;
• Pedagog szkolny/inna osoba wskazana przez dyrektora
4. Komisja Rekrutacyjna będzie kwalifikować uczestników do projektu na podstawie
a) oceny formalnej:
• kompletność złożonych dokumentów i danych (wypełnienie wszystkich wymaganych pól, czytelne
podpisy, kompletność dokumentów rekrutacyjnych);
• kwalifikowalność do grupy docelowej na podstawie oświadczeń/zaświadczeń (kandydat będzi
informowany telefonicznie lub osobiście o spełnieniu bądź nie warunków formalnych
oraz o ewentualnej możliwości uzupełnienia w przypadku braków w dokumentach).
a) oceny merytorycznej w przypadku większej liczby chętnych niż miejsc w projekcie (na podstawie
formularza zgłoszeniowego), która będzie odbywać się na podstawie przyznanych punktów:
• przynależność do grupy preferowanej (opisanej w § 3 ust. 3 )- po 1 pkt za przynależność do każdej
preferowanej grupy osób
5. Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby z największą liczbą punktów. W przypadku spełnieni
kryteriów i równej liczby punktów do projektu zakwalifikowane będą osoby według daty złożeni
formularza zgłoszeniowego do projektu.
6. Osoby niezakwalifikowane do udziału w projekcie z powodu mniejszej liczby punktów zostaną wpisan
na listę rezerwową, wykorzystaną w przypadku rezygnacji uczestnika z listy podstawowej,
z zastrzeżeniem iż osoba rezygnująca z udziału w projekcie nie zrealizowała powyżej 20% wsparcia
i pod warunkiem uzupełnienia zaległości.
7. W przypadku braku listy rezerwowej Beneficjent zastrzega sobie prawo do
a) przedłużenia procedury rekrutacji w przypadku nie zgłoszenia się wymaganej liczby kandydatów
na uczestników projektu;
b) uruchomienia dodatkowego naboru w przypadku rezygnacji uczestników projektu z udziału
w projekcie.
8. Beneficjent zastrzega, iż złożenie dokumentów rekrutacyjnych nie jest jednoznaczne z przyjęcie
kandydata do udziału w projekcie.
§ 6
Zasady uczestnictwa w projekcie
1. W dniu przystąpienia do projektu Uczestnicy projektu podpisują oświadczenia i klauzule informacyjne
stanowiące integralną część formularza rekrutacyjnego oraz zgody na wykorzystanie wizerunku.
2. Podczas zajęć realizowanych w ramach projektu dopuszcza się absencję uczestnika na poziomie
nie większym niż 20% godzin szkoleniowych.
4
§ 7
Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu
1. Każdy uczestnik ma prawo do:
a) pełnej informacji dotyczącej swojego uczestnictwa w Projekcie, w tym w szczególności o terminach,
miejscach i zasadach uczestnictwa w formach wsparcia przewidzianych w Projekcie;
b) otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkoleń w ramach Projektu;
c) otrzymania certyfikatów/zaświadczeń potwierdzających uzyskanie kwalifikacji/kompetencji (
warunkiem pozytywnego zdania egzaminu kończącego szkolenie zawodowego.
2. Każdy uczestnik zobowiązany jest do:
a) dołożenia wszelkich starań w celu prawidłowej realizacji całości ścieżki wsparcia oferowanego w
ramach Projektu;
b) regularnego uczestnictwa w zajęciach/szkoleniu w ramach Projektu zgodnie z harmonogramem zajęć
oraz do obecności na przynajmniej 80% godzin zajęć;
c) samodzielnego zrealizowania materiału będącego przedmiotem 20% godzin opuszczonych zajęć;
d) potwierdzania swojego uczestnictwa w szkoleniu własnoręcznym podpisem na liście obecności;
e) przystąpienia do egzaminu kończącego szkolenie zawodowe, umożliwiającego uzyskanie certyfikat
zaświadczenia potwierdzającego uzyskane kwalifikacje.
f) wypełniania wszystkich wymaganych ankiet ewaluacyjnych i monitoringowych związanych
z realizowanym Projektem;
g) bieżącego informowania Beneficjenta o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego dalszy udzia
w Projekcie;
h) natychmiastowego informowania Beneficjenta o zmianie danych osobowych uwzględnionyc
w Formularzu rekrutacyjnym;
§ 8
Zasady rezygnacji z udziału w projekcie
1. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie, Uczestnik Projektu zobowiązuje się niezwłocznie dostarczyć
do Organizatora Projektu pisemną informację o tym fakcie (osobiście, faxem, mailem bądź
za pośrednictwem poczty).
2. Organizator Projektu zastrzega sobie prawo do wykreślenia Uczestnika Projektu z listy uczestników
projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu oraz zasad współżycia społecznego,
w szczególności w przypadku naruszenia nietykalności cielesnej innego słuchacza, trenera lub pracownika
Organizatora, udowodnionego aktu kradzieży lub szczególnego wandalizmu lub naruszenia zasad Kodeksu
Pracy dla osób które podjęły zatrudnienie.
5
3. Jeżeli Uczestnik Projektu z własnej winy nie ukończy szkoleń w ramach projektu Organizator Projektu może
zobowiązać Uczestnika Projektu do zwrotu kosztów szkolenia proporcjonalnie do odbytego wsparcia,
chyba że nieukończenie szkolenia nastąpiło z przyczyn niezawinionych przez Uczestnika Projektu.
4. Organizator Projektu może odstąpić od obciążenia Uczestnika Projektu kosztami wyłącznie na podstawie
pisemnego wniosku Uczestnika Projektu wraz z odpowiednim umotywowaniem.
§ 9
Zasady monitoringu Uczestniczek/Uczestników Projektu
1. Uczestnik/-czka Projektu zobowiązuje się do wypełniania list obecności, potwierdzeń odbioru materiałów
szkoleniowych, korzystania z posiłków oraz ankiet oceniających zajęcia prowadzone w ramach Projektu.
2. Uczestnik/-czka Projektu zobowiązuje się podać dane niezbędne Projektodawcy do wypełnienia
kwestionariusza osobowego
3. Uczestnik/-czka Projektu akceptuje zasady ewaluacji Projektu, co poświadcza osobiście podpisem
na formularzu rekrutacyjnym.
§ 10
Postanowienia końcowe
1. W sporach interpretacyjnych niniejszego Regulaminu oraz w sprawach nie ujętych w Regulaminie,
ostateczną decyzję podejmuje Realizator projektu mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa.
2. Realizator projektu zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu. Aktualna treść
Regulaminu dostępna jest w Biurze oraz na stronie www.powiat.puck.pl
1. Realizator projektu nie ponosi odpowiedzialności za zmiany w dokumentach programowych i wytycznych
dotyczących Programu FEPM 2021-2027.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
Informacje na temat projektu:
Doradczyni zawodowa Elwira Moskal
Tel. 602 690 352